ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن

ساخت وبلاگ

 

برای ساخت خانه در زمین کشاورزی اولین و مهم‌ترین موردی که باید بررسی شود این است که مدارک و کاربری ساختمان و ملک که قصد خرید یا ساخت خانه در آن را دارید چیست. بعد بررسی کنید که آیا ساخت خانه در زمین زراعی که در آن هستید امکان‌پذیر است؟ شما باید بصورت کامل با مراحل تغییر کاربری زمین کشاورزی آشنا باشید.

توجه به این موارد خصوصا وقتی تقاضای خرید و فروش ویلا در مناطق خوش آب و هوایی مانند مناطق شمالی بالا می‌رود بسیار مهم است. این روزها تغییر کاربری زمین کشاورزی و ساخت ویلا در زمین کشاورزی ذهن بسیاری از مشاوران حرفه‌ای املاک را به خود درگیر کرده است و باعث محدودیت‌هایی در این خصوص شده است.

کاربری زمین چگونه مشخص می‌شود؟

نوع کاربری زمین توسط شهرداری و سازمان‌های مربوط به آن مشخص می‌شود. کاربری ملک قبل از آنکه به مشتری فروخته شود یا معاملات آن انجام شود،‌ مشخص خواهد شد. زمین‌هایی مانند جنگل‌ها یا مکان‌هایی که در آن کشت و کار صورت می‌گیرد از نوع کاربری کشاورزی هستند. ساخت خانه در زمین زراعی و مزرعه‌ها و اجرای هرگونه ساخت و ساز و احداث کارخانه در آن‌ها ممنوع است.

ادامه مطلب: همه چیز درباره ساخت خانه در زمین کشاورزی و زراعی

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : کاربری خانه, کاربری زمین, کاربری مسکونی, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 230 تاريخ : پنجشنبه 28 اسفند 1399 ساعت: 6:32

اگر می‌خواهید بهترین زمان اسباب کشی را در برنامه‌ریزی‌های خود بدانید، اواخر فصل بهار و کل فصل تابستان بهترین موقع برای اثاث کشی است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که انتخاب بهترین زمان برای اسباب کشی اهمیت چندانی نداشته باشد ولی برنامه‌ریزی برای این کار به شما کمک می‌کند که دردسرها و استرس‌های کمتری داشته باشید. یکی از دلایل بسیار مهمی که باید به این برنامه‌ریزی اهمیت بدهید این است که باربری‌ها در زمان‌های خلوت و شرایط آب و هوایی مناسب می‌توانند خدمات بهتری را جهت اثاث کشی به شما ارائه دهند.

بهترین فصل اسباب کشی کدام است؟
زمان اسباب کشی در هر فصل مزایا و معایب خودش را دارد و برای اینکه از صدمات، آسیب‌ها و افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم باید انتخاب درستی نیز داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سرعت و کیفیت انجام کارها را هنکام اثاث کشی منزل بالا ببرد شرایط آب و هوایی است. بهار و تابستان از بهترین فصل‌ها برای اسباب کشی هستند. اما این به بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان اثاث کشی نداشته باشید، اگر شما در انتخاب باربری‌ها و یا وسایل نقلیه شخصی خود دقت لازم را داشته باشید به راحتی م‌توانید در این فصل‌ها از سال نیز اسباب کشی راحتی انجام دهید.

بهار و تابستان نه تنها بهترین فصل اسباب کشی هستند، بلکه والدین به دلیل تعطیلی مدرسه‌ها در تابستان برنامه‌ریزی‌های خود را برای این فصل انجام می‌دهند. دلیل آن هم این است که در زمان باز بودن مدارس نیاز به تغییر محل تدریس فرزندان خواهد بود و این برای والدین سخت خواهد شد. والدین می‌توانند از فرصت استفاده کرده و برای ثبت‌نام فرزندان از اواخر خرداد تا ابتدای مهر اقدام کنند. به خاطر همین است که می‌بینیم بالا ۷۰ درصد جابجایی‌ها و اثاث‌کشی‌ها از ماه‌ خرداد شروع شده و تا شهریور ادامه می‌یابد.

در این بازه زمانی باربری‌ها شلوغ‌ترین روزهای کاری خود را دارند و به همان نسبت نیز هزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

در نتیجه اگر دغدغه انتخاب مدرسه جدید برای فرزندانتان ندارید و از طرفی قصد دارید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید زمان اسباب کشی منزل‌تان را به فصل پاییز و اوایل آن موکول کنید. اگر نهایتاً مجبور شدید که در فصل زمستان اثاث کشی کنید حتماً نکات مربوط به آن با توجه به سرد بودن آن در نظر داشته باشید.

برای مظالعه بیشتر:‌ بهترین ساعت و زمان اسباب کشی چه موقعی است؟

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : زمان اسباب‌کشی, اثاثیه منزل, اسباب‌کشی, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 264 تاريخ : چهارشنبه 20 اسفند 1399 ساعت: 20:48

اگر شما قصد فروش آپارتمان خود را بعد از چند سال سکونت دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید.شما می‌توانید ملکتان را به آژانس املاک یا به اپلیکیشن‌های مثل دیوار که برای خرید و فروش ملک هستند بسپارید.
شما باید قبل از فروش ملک به چند نکته دقت کنید که چه کارهایی موجب افزایش و عدم فروش آپارتمان می‌شود. در این مقاله شما را با یک سری از این نکات آشنا می‌کنیم.

 

 

به مزایده گذاشتن خانه: نکات مهم در فروش آپارتمان

خانه را به مزایده بگذارید یکی از راهکارهای فروش آپارتمان در بازار راکد می‌باشد. در ابتدا باید نقاط مثبت و ارزشمند خانه‌اتان را درنظر بگیرید و قیمت واقعی آن را بدست آورید.

خالی کردن کمدها و گنجه‌ها: نکات مهم در فروش آپارتمان

خالی کردن بخشی از کمدها و گنجه ها یکی از نکات مهم در فرش خانه است. فضای کافی برای انبارکردن وسایل و لوازم منزل، یکی از اولیت‌های هر خریدار در خرید خانه است.

برای مطالعه بیشتر: نکات مهم که قبل از فروش آپارتمان باید بدانید؟

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : فروش آپارتمان, نکات مهم فروش ملک, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 17 اسفند 1399 ساعت: 1:56

منطقه ۱۷ تهران در جنوب غربی شهر تهران قرار گرفته که مناطق ۹ و ۱۰ از شمال و شمال غرب به این منطقه محدود می‌شوند. حد فاصل این مناطق خیابان قزوین تا سه راه آذری و خیابان آذری می‌باشد. از سمت جنوب و جنوب شرقی نیز به منطقه ۱۹ و پادگان قلعه مرغی که همان پارک ولایت کنونی بوده که حد فاصل آن‌ها خیابان زمزم می‌باشد. این منطقه از قسمت شرق نیز به مناطق ۱۱ و ۱۶ که حد فاصل آن‌ها بزرگراه نواب صفوی، عبداللهی و پل نه دی و بلوار چراغی می‌باشد. از سمت غرب نیز به منطقه ۱۸ که حد فاصل آن بزرگراه آیت الله سعیدی و یافت آباد است.

ویژگی‌های منطقه ۱۷ شهرداری تهران

مناطق ۲۲ گانه تهران هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. این ویژگی‌ها قیمت خرید خانه در این مناطق را تعیین می‌کنند. منطقه ۱۷ شهرداری تهران نیز این قاعده مستثنی نیست. ویژگی‌هایی که در این منطقه وجود دارد باعث شده قیمت خرید خانه در منطقه ۱۷ تهران با بقیه مناطق متفاوت باشد.

برای مطالعه بیشتر: همه چیز درباره خرید خانه در منطقه ۱۷ تهران

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : خرید خانه, منطقه ۱۷ تهران, خرید ملک, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 23:02

یکی از چالش‌های منطقه جغرافیایی کشور ما روش خرید خانه است که بسیاری از افراد هنوز درگیر آن هستند. البته این امر به خاطر و شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تصمیمات مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به خاطر همین مردم همیشه این سؤال را دارند که چگونه و با چه روشی خانه‌دار شویم؟ یا اینکه چگونه با ۱۰۰ میلیون خانه‌دار شویم؟ و این نشان می‌دهد که بودجه اکثریت مردم به اندازه کافی نیست. ما در این مقاله بهترین روش‌های خرید خانه را بررسی می‌کنیم که می‌توان با بودجه کم و از راه‌های راحت‌تری صاحب خانه شد.

بهترین روش‌های خرید خانه با پول کم

عواملی که می‌تواند بر قیمت ملک تأثیر بگذارند زیاد هستند اما همیشه راهی وجود دارد که بتواند بهترین روش خرید خانه با سرمایه کم را انتخاب کرد. برای مثال طبقاتی که زیر همکف قرار دارند معمولاً ارزان‌تر از بقیه طبقات هستند.

بهترین روش خرید خانه با پول کم

اگر که می‌خواهید خودتان خانه‌دار شوید باید همیشه از فرصت‌ها استفاده کنید. یکی از این فرصت‌ها رکود بازار مسکن است که این روزها بیشتر درگیر آن هستیم. رکود بازارا مسکن در تهران باعث می‌شود که شهرهای نوساز، جدید و مدرن نیز از رونق بیفتند و خرید و فروش مسکن در این شهرها به پایین‌ترین حد خود برسد. اگر بررسی کنید شهرهای جدید اطراف تهران در چند سال اخیر کاملاً تحت تأثیر رکود قرار گرفته‌اند. بنابراین در میان آگهی‌های ملکی به دنبال چنین شهرها و خانه‌هایی بگردید مطمئناً به نتیجه خواهید رسید.

برای مطالعه بیشتر: چگونه بهترین روش خرید خانه را انتخاب کنیم

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : خرید خانه, روش خرید خانه, خرید ملک, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت: 0:22

بسیاری از اپلیکیشن‌ها امروزه کارهای در حوزه معاملات خرید و فروش مسکن را سریع‌تر و راحت‌تر کرده‌اند. در میان این اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن ملکاوی با رویکردی متفاوت تخمین قیمت ملک شما را به صورت کاملاً دقیق و جامع براساس کدپستی ارائه می‌دهد. بعد از اینکه قیمت دقیق ملک خود را تخمین زدید در کنار آن می‌توانید فهرستی از ملک‌های مشابه را نیز مشاهده کنید.

در ادامه با اپلیکیشن ملکاوی و امکانات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

چطور از اپلیکیشن ملکاوی استفاده کنیم

قدم اول: دانلود اپلیکیشن ملکاوی و نصب آن

در اولین قدم برای استفاده از اپلیکیشن ملکاوی شما باید مطابق با نوع سیستم عامل گوشی خود آن را دانلود کنید اگر از سیستم عامل ios استفاده می‌کنید از طریق سیب اپ می‌توانید اپلیکیشن را نصب و دانلود کنید و اگر سیستم عامل گوشی شما اندروید است به راحتی از طریق کافه بازار می‌توانید این اپلیکیشن را روی گوشی خود داشته باشید.

قدم دوم: هدف شما در استفاده از اپلیکیشن ملکاوی

همانطور که گفته شد اپلیکیشن ملکاوی به شما کمک می‌کند قیمت ملک با کد پستی را انجام داده و قیمت آن را تخمین بزنید و حتی ملک‌های مشابه را نیز مشاهده کنید. ممکن است هدف شما در استفاده از اپلیکیشن نوسان قیمت بازار مسکن باشد که در قسمت دیده‌بان اپلیکیشن می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

برای مطالعه بیشتر: اپلیکیشن ملکاوی چگونه کار می‌کند و چطور از آن استفاده کنیم؟

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : قیمت ملک, تخمین قیمت ملک, میانکین قیمت ملک, قیمت ملک با کدپستی, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 383 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 0:33

کار در املاک یکی از مشاغل پردرآمد در عصر جدید بوده و یکی از شغل‌هایی است که اگر در آن دانش و آگاهی کافی داشته باشید می‌توانید در آن به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنید.

اگر افرادی را می‌بینید که در این شغل هنوز موفقیت چندانی ندارند دلیلش این است که وظایف و ماهیت این شغل را به خوبی درک نکرده و نشناخته‌اند.

شاید شما که در حال خواندن این مقاله هستید یکی از افرادی باشید که می‌خواهد بصورت جدی در زمینه املاک کار کند. در اینصورت باید با ماهیت این شغل آشنا شوید و دانش خود را روز به روز افزایش دهید. حتی اگر در حال حاضر یک مشاور املاک مبتدی باشید این فرصت را دارید که به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوید.

برای شروع کار در املاک باید ابتدا این شش نکته را بدانید:

  • تعریف شغل مشاور املاک
  • راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت‌
  • آموزش مهارت‌های لازم برای تجارت در عرصه املاک و مستغلات
  • آشنایی با ارکان مشاوره املاک
  • نحوه محاسبه کمیسیون مشاورین املاک
  • شرایط دریافت کد رهگیری املاک

تعریف شغل مشاور املاک

در ابتدای کار اولین چیزی که شما به عنوان مشاور املاک باید با آن آشنا شوید این است که مشاور املاک کیست و چه کاری انجام می‌دهد. کلمه «مشاور املاک» از دو واژه تشکیل شده است و این نشان می‌دهد بخشی از سیاست‌های املاک به مشاوره آن برمی‌گردد. بدین صورت که:

مشاور به فردی گفته می‌شود که به افراد در رسیدن به موفقیت در زندگی، کار، تحصیل و سلامتی کمک می‌کند. اولین ویژگی مهمی که یک مشاور باید داشته باشد این است که قدرت «شناخت» داشته باشد. یعنی اول به صحبت‌های افراد گوش می‌دهد و سپس براساس این شناخت راهکارها و راه‌حل‌های خود را برای خروج آن افراد از بن‌بست و یا رسیدن به موفقیت ارائه می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر: چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن با مقدمات کار در املاک آشنا شویم

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : مشاور املاک, وظیفه مشاوران املاک, آژانس املاک, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 0:37